RC snubber (preposielam)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Únor 7 09:17:39 CET 2017

Tuto pise p.Hanek jednu dolezitu vec:

K cívce ventilu opravdu nic dát nejde, kabel vede do ní, je to pro
prostředí Ex, žádné konektory. Ten kondenzátor bychom mohli zkusit a RC
člen k FETu taky.

Martin Hanek

* prostredie Ex -> maju svoje specificke design rules. A co si tak
matne pamatam, resp. ktosi to kedysi v konfere postol, jedno z nich je
max. dovolena energia -> maximalna kapacita v obvode... Takze slovicko
kondenzator je cosi zakazane. Teda v kazdom pripade, tento prvok
pokial sa da, nepouzivat. Takze zostanu len R a L.

----

Pokud myslite LC na vystup, tak tam bohuzel misto neni. Prece buzeni
nejake civky cca 10W na 300Hz nemuze byt takova veda. nebo ano?

Martin Hanek

* Tak ja som si teda trochu tie LOGIC fety pozrel a v datasheete je
taky zaujimavy graf - priebeh naboja na gate v case. Su to take tri
lomene ciary... Neviem ci je moja uvaha spravna, ale skuste sa aspon
trochu zamysliet nad tym, aky priebeh ma prud.

A dalsia vec, neviem ako testujete tie Vase zariadenia, ale zobrat
klbo zmotaneho dratu a nasimulovat si aspon ako tak priblizne tu
cievku, nemoze byt predsa problem, a uz toboz nie v dielni...

----

A este jedna doplnujuca otazka. Ten display ma urcite digitalny vstup,
teda ma nieco medzi 1M-10M... Mate aspon trochu predstavu, co uvidite
na scope s pripojenou sondou?!

A potom mozete aj v sw periodicky prepisovat display... Teda pokial
nezmrzne.

---