Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 6 23:40:30 CET 2017

Zaujimave, dakujem.

>Akurat budem za blbca lebo som si nevsimol ze tam mam zly cas, a tak su
>tie hodnoty posunute, merak ukazuje o 53 minut viac

Samozrejme ze nie - jednok to nie je to s cim porovnat, no a tie data
davaju unikatny, trocha odlisny pohlad na vec, nez je ten
"nahodne-dlhodoby", ktory mam z obcasneho cumenia na hodinky... :-)

Tie povodne data ukazuju, ze ta frekvencia je az neuveritelne rozlietana -
vid Tvoj graf. Ja tam vidim akusi regulaciu s periodou jednej hodiny - je
to pomerne pilovite, hodinu frekvencia narasta a potom zrazu bum dole.
Toto je vyrazne najma v noci. Velmi zvlastne.

Dovolil som si trocha tie data premliet, www.efton.sk/tmp/f50Hz.ods -
stlpce A, B su povodne data (po 5 sekund od zhruba poludnia 3.2. az do
poobedia 6.2., t.j. nieco vyse 72 hodin, stlpce C-E a K su pomocne,
nevsimajte si ich, stlpec F obsahuje hodinove priemery frekvencie, stlpec
L hodinove priemery napatia. Tieto dva stlpce su potom vynesene v grafe na
dalsej stranke - modra je frekvencia - je vidiet ze v noci je vo
vseobecnosti vyssia - a cervena napatie - pre mna prekvapujuco pomerne
viditelne kopiruje frekvenciu, myslel som si, ze to bude inverzne, t.j.
ked rastie frekvencia tak klesa napatie (ale zase tej energetike fakt
houby rozumiem).

V stlpci G je sekundova odchylka od 3600 sekund za hodinu, v stlpcoch I a J
rozne - prve dve polozky su min a max z hodinovych priemerov, tj. ziadnu
hodinu to neuslo o viac ako 25mHz, to vzhladom na to ze ako to po tych
sekundach dost lieta (tak do 100mHz) asi znamena, ze sa naozaj dost
intenzivne reguluje v ramci hodin (ano len spekulujem). Total aver je
priemerna frekvencia z celeho obdobia, total dev[s] je celkova odchylka v
s za dane obdobie. Toto ma matie, lebo 3.2. bola odchylka sietoveho casu
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2017-February/496701.html -25s a teraz
je okolo -5s, no neviem kolko bola popoludni ale ako som to predtym
sledoval tak za pol dna to naozaj neujde o viac nez par sekund... ocakaval
som, ze z toho merania uvidim prave nieco okolo +20 sekund za to obdobie,
a je tam okolo +3 sekundy... No, zrejme sa nieco stratilo v
zaokruhleniach, tych cisiel je naozaj dost vela. Pod tym su este denne
maxima a minima a pod tym to iste od Svajciarov z
https://www.swissgrid.ch/swissgrid/en/home/reliability/griddata/load.html
(v tom prvom grafe je schovana ikona pre download dat). Tie cisla sedia
podla ocakavania.

Este raz dakujem, obcas je zabavne od serioznej roboty odbocit k takemuto
uletu... :-)