skolske chemicke pokusy

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Únor 5 18:30:00 CET 2017

Tak termit jsme na kroužku párkrát taky zkoušeli. Závěr: Hlavní problém je,
že je velmi těžké ho zapálit.

Jen místo azbestové vaničky používám cihly, krabici s pískem a pod.

Knížka se mi líbí, nějaké pokusy z ní určitě provedeme:-)

Ale při jejím čtení mi přibyla další položka do seznamu protichůdných věcí,
co se dělaly/jí s kys. fosforečnou:

1938: dýmovnice kyselého typu, bez zmínky o nebezpečnosti
1978: čistič WC
1991: Saddám ji nechal stříkat po Kurdech jako chem. zbraň
Paralelně s tím vším se po celou dobu používá jako důležitá složka
CocaColy:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: balu
to je bozske :-))

+8. Pokus. Plechovou krabičku naplněnou termitovou směsí(*)
zapálíme držíce ji v kleštích a hořící hodíme do vaničky s
vodou, jejíž dno je pokryto asbestem.
Výsledek: Hořící termit vodou se neuhasí a propálí dno plechové
krabice
Pomůcky: Kleště, plechová krabička s ilitem, vana s azbestovým dnem.
-----
* Viz. Dr. Ant. Vyskočil: Zařízení k pokusům s termitem vyrábí fa Loggia
v Praze