Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 3 17:54:01 CET 2017

Ty hodnoty mě trochu překvapují.

50,9 Hz je podezřelé a ještě podezřelejší je, že harmonické nejsou násobky
těch 50,9, ale násobky 50 zvýšené o nějaké desetiny.

Ale napadl mě ještě jeden zajímavý experiment: Více lidí na různých místech
by mohlo udělat bastl, kde bude MCU, do něj fáze přes dělič a 1PPS z
nějakého GPS modulku a měřit, za jak dlouho po např. celé minutě bude
vzestupná hrana sítě a tyto hodnoty porovnávat. Trochu se to komplikuje
možností jiných fází a obrácené polarity, takže abs. údaje takto změřit
nepůjdou, ale daly by se sledovat změny fázových posunů mezi Prahou,
Bratislavou, CERNem, ... a docela by mě zajímalo, jak to bude v průběhu času
jezdit.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Daniel Valuch
jedinu cievku co som nasiel bola spulka dratu, je to 22mH bez feritoveho
jadra http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/50Hz/elektronika.JPG

Znasilnil som moj spektrak 2Hz-26.5GHz na meranie 0-2kHz a signalu je
dost... http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/50Hz/FSW_ScreenShot.PNG

mam malu dosku s operakmi s cmos vstupmi tak mi cez obed nedalo
nevyskusat. K cievke som pripojil 1mF kondenzator. Bohuzial ma offset
okolo 1mV, takze bez dodatocnej prace (odstranenie offsetu pri vysokom
zosilneni) saturuje, ale pri nizsom zosilneni z toho lezie sinusovka :-)
Zaujimave je, ze ked tocim cievkou tak sa v signale objavuje rozne
mnozstvo roznych harmonickych. By ma zaujimalo kade a ake nam tu tecu
prudy :-) Alebo mozno nie.

Mozno sa tomu este budem trochu venovat, je to zabavne.

b.