RC snubber.

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Únor 3 02:11:15 CET 2017

Diody bych dal 2. Jednu do série s cívkou a druhou antiparalelně s cívkou. A
co nejblíž cívky, nikoli tranzistoru od kterého vám vede ještě dlouhý drát.

Výstup do delšího vedení byste mohl taky chránit diodama - kvůli zpětné vlně
na impedančním nepřizpůsobení. Pročpak jsem si asi pořídil BAT54S? Ty jsou
přímo ideální na ochranu vstupů a výstupů. Akorát mi přišly pozdě a tak jsem
odpravil několik malých mosfetů co to schytaly od budiče zpátky a nakonec
tam dal bipoláry se kterými to autíčko na ovládání teď jezdí furt.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>

Vybíjení do diody je ze všech řešení nejpomalejší: Menší U = menší P při
stejném I, tedy delší t při stejné E.

Problémem ale může být ostrá hrana napětí. Jenže ta bude s transilem stejně
ostrá, ale navíc 2x větší.

Závěr: D bych ponechal kde je (pokud je co nejblíže tranzistoru a
blokovacímu kondíku) a přidal bych RC člen.