stavebnice Merkur - nebudte naivni

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Neděle Prosinec 24 09:06:54 CET 2017

muzu potvrdit, ze jsem do stareho dobreho merkuru dokupoval par "novych" dilu, po kterych jsem jako dite strasne touzil a nebyly mi doprany, jako x krat velka kola, prevody a hridelky.
proste aby dite nic nebrzdilo v staveni. nakonec jsem dokoupil i elektromotorek  za poradnou cenu.
kvalita, provedeni, pouzitelnost, hnus velebnosti ..
mam tu pripraveno, ze si budu frezovat dily na  tomik_merkur , z 3mm duralu, s dirkama na M3 sroubky + dotoho dily z 3D tisku a udelam si a diteti radost :-).
merkur jak jsem nekolikrat zaznamenal , sel proste do haje. (ale pozlacenyho , podle ceny :-)
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Sunday, December 24, 2017 3:57 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: stavebnice Merkur - nebudte naivni

Dobrý den,

už před časem k narozeninám dostal nejmladší syn merkura 1.1 - odpružená terénní auta. Zápal ho rychle přešel, tak jsem pátral proč a až usnul, usedl za jeho stůl.

Tolik sprostých slov, které jsem v duchu vyslovil, už dlouho nepamatuji.
Pominu to, že tam některé konstrukční díly co jsou použité v nákresu vybraného objektu, prostě nejsou (a nejsou ani v seznamu že tam mají být).

Ale všecky konstrukce co v tom letáku jsou, na mně působí dojmem, jakoby při návrhu PCB na multivibrátor někdo pustil v eaglu autorouter na oboustrannou desku.

Děs a hrůza, nikdo se nezamyslel nad tím, jaký jiný díl by bylo lépe použít místo obvyklých úhelníčků, kterými jsou konstrukce přeplácané, v mnoha spojích tak na sebe naráží v úhlu matičky a když jednu dotáhnete tak že neposkytuje druhé dostatek prostoru, tu druhou co je kolmo tam už nedostanete. Navíc to někde nesedí ani geometricky, ikyž namalované to mají tak že jim to lícuje, v reálu 3mm přesah. Naštěstí to ničemu nevadí, ale je to hnusné.

Opravdu jedno obrovské zklamání z novodobého merkuru. Těm konstrukcím nedopřáli žádnou pedagogickou kontrolu.

Tak a byli jste varováni, ať nevezmete šťávu dětem.

JL.