externi monitor https://www.alza.cz/43-hisense-h43n5300-d4953023.htm

Sobota Prosinec 23 19:02:11 CET 2017

Ja doma pouzivam k notebookum dock, do ktereho mam zapojene dva stejne 24"
1920x1200. Starsi Dell (E6400) zvladne jen dva monitory najednou, novejsi E7440
zvladne tri, to je dost prijemne. Akorat ani ve Windows 7 ani v Ubuntu (s Xfce)
neumim zpusobit na ruznych monitorech ruzne DPI, takze na nativnim displeji
notebooku mam pismenka dost mala. Tohle kdyby se mi povedlo poladit...

Uz delsi dobu me obcas napadne, jake jsou principialni rozdily mezi TV a monitory
(tedy samozrejme az na ten tuner). Driv mely TV mensi rozliseni, ale dnes, kdyz maji
televize 4K to je spis naopak. A pritom jsou televize levnejsi. Spatne barevne
podani? Ostrost? Pozorovaci uhel? Nebo je jen v televizich vetsi trh a vetsi
konkurence, a tedy se vyrobci museji spokojit s mensi marzi?

D.O.