Re: EET - kolik to teda reálně stojí?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Prosinec 22 17:36:17 CET 2017

Původní zpráva ze dne 22.12.2017 od Jan Galuszka:

> Ale nejaky 40-ti (i 50-ti ) lety podnikatel si musi s tim poradit
> lehce, nemluve o mladsich. A vymluvy, ze nemam konektivitu k
> internetu, jsou smesne .. vsichni maji skaypy, stahovani videa, ale
> par kilobajtu na EET je zrujnuje. Skoro kazdy ma chytry telefon a
> ten jednoduchou aplikaci zvladne.

To žertuješ, že? Když někomu nepojede Skype nebo hledání na Google,
tak se nic nestane. Když chce někdo prodat, přičemž nad ním visí
nebezpečí tučné pokuty, tak je to o něčem jiném.

Generalizovat, že každý čtyřicátník nebo padesátník je kamarád s
počítačem nebo mobilem, nezlob se na mě, to je pěkná hloupost. Mnoho
lidí, přestože mají chytré mobily, si s tím neporadí, tápe, nedokáže
řešit problémy. Proto je to stojí peníze, někdo se jim o to musí
starat. A ten někdo jim nestojí celý den za zadkem.

Prosím tě, uvědom si, kdo všechno podniká, jak podniká, v jakých
podmínkách podniká. I mně to přináší zbytečné komplikace. A to jsem
ten expert. Samozřejmě používám svou aplikaci. Původně jsem ji ani
nechtěl dělat, ale zákazník mě přemluvil, abych mu napsal nadstavbu
pro velkoobchod a maloobchod, kde těch účtenek vystaví stovky denně.
Takže jsem to stejně programoval.

Například v kanceláři nepotřebuji velkou tiskárnu, která by mi tam
zabírala místo. Mám tam 3D tiskárny, netisknu papíry. Takže jsem si
tam dal malou termotiskárnu. No jsou to vyhozené peníze, prostě pár
tisíc investice, kterou využiju výjimečně. Mám tam asi 20 účtenek za
letošní rok. Z toho hotovostní bych myslím spočítal na prstech jedné
ruky, zbytek jsou karty.

Abych ještě nosil na prdeli malou mobilní termotiskárnu, na to se můžu
vyprdnout, takže v terénu zákazníka nekasíruji, přestože mám mobilní
platební terminál. Je to prostě opruz. Od března to zase bude možné,
až budou vyhozené ty karty z EET. Přesto, peníze za termotiskárnu ani
jiné investice už nikdo nevrátí, když budu brát jen karty.

Před třemi týdny jsem radil, co s EET, jedné paní, která má divadlo. V
tom divadle mají šatnu a tři šatnářky. Od března měla spadnout do EET.
Dovedeš si to představit?

Co trhovci s česnekem nebo jmelím? Nedávno jsem mluvil s chlapíkem,
který vozí uhlí. Složí uhlí babce u baráku, vytáhne pokladnu a tiskne
účtenku.

Mimochodem, spousta podnikatelů, kteří by si s tím měli umět poradit,
mají pokladny špatně nastavené. Měsíce posílali špatně tržby. Ačkoliv
nejsou plátci DPH, nastavili si to (nebo jim to) do sazby 0% DPH, což
je u neplátce špatně.  Teď je začaly finanční úřady ve velkém vyzývat,
aby to všechno opravili. Komedie hadr.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 475 501 627, 910 256 000, mobil: 602 409 601
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz