RE: DATOVA VETA EET - RE: EET - kolik to teda reálně stojí?

Jan Galuszka jan na galuszka.cz
Pátek Prosinec 22 17:35:22 CET 2017

Parada, perfektni jako vzdy !!! Diky

Takze se z toho nikdo nedovi, ze mam radeji Radegast nez Prazdroj, ze radeji vepro/knedlo/zelo pred svickovou, boty mam45,5 a ne 44, a ze na hotelu jsem byl s milenkou nebo manzelkou, ....
Parada, zase budu klidneji jezdit na sluzebky

Honza

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Friday, December 22, 2017 5:16 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: DATOVA VETA EET - RE: EET - kolik to teda reálně stojí?

Původní zpráva ze dne 22.12.2017 od Jan Galuszka:

> Abychom se vratili k technicke strance.
> Prosim naseho garazoveho experta, zda by nam kratce napsal, co
> obsahuje datova veta, kterou odesila pokladna do systemu. Jelikoz
> napsal ten SW, tak zajiste zna tu datovou vetu.
> Pokud se nepletu, tak tam je datum a cas transakce, identifikace
> obchodnika, cena bez DPH, sazba dph a cena s dani.
> Je tam jeste neco jineho?

Rád vysvětlím. V datové větě se přenáší datum a čas, číslo dokladu, číslo provozovny, označení pokladny, DIČ, režim tržby, celková částka.
Ta je pak ještě rozpitvána na jednotlivé složky, což jsou základy jednotlivých DPH, hodnoty jednotlivých DPH, ale také osvobozené plnění do EU, potom zvlášť tyto hodnoty pro prodej použitého zboží (bazary), zvlášť cestovní služby, a zvlášť vouchery a poukázky (čerpání a placení). Když se podíváš na první screen formuláře první účtenky (hned první obrázek), tak tam jsou ta pole vidět:

https://www.clexpert.cz/software/pokladna-eet/typy-uctenek

Nepřenáší se popis zboží ani jednotlivé položky, co kdo nakoupil.
Nepřenáší se ani identifikace kupujícího.

To celé se elektronicky podepisuje, generuje se podpisový kód poplatníka (PKP) a bezpečnostní kód poplatníka (BKP), odesílá na ministerstvo. Vrací se FIK. Pak se tisknou údaje na účtenku.

Jinak, každý si také musí vyřídit registraci, musí si zavést provozovny, které ovšem nemusí mít nic společného s běžnými provozovnami. Zvlášť provozovnu kamennou, zvlášť pro internetové transakce, zvlášť pro pochůzky k zákazníkům. Takže každý může mít mnoho takových provozoven, každá se dělá samostatně. A na každé provozovně může mít víc pokladen, každá má své označení.

Pokud vás zajímají další věci, klidně se ptejte.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 475 501 627, 910 256 000, mobil: 602 409 601
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz ====================================================================