medialni hvezda - https://ekonomika.idnes.cz/eet-uctenky-nezaevidovane-trzby-financni-sprava-pokuty-obchodnici-si-stezuji-1ya-/ekonomika.aspx?c=A171218_194918_ekonomika_lre

Čtvrtek Prosinec 21 07:37:10 CET 2017

Dne 21. prosince 2017 0:06 Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal(a):

> U pár firem - známí vetsinou hospody, penziony jsem dělal připojení k
> netu, instalace terminálu. Většinou měli jedinou starost, jak to teď budou
> dělat, když předtím tolik nevykazovali a teď bude toho víc a nedalo by se
> to nějak....
>  Někdo to převedl na syna,  další penzion prodal..  Po těchto zkušenostech
> jsem přesvědčený, že u nás je krácení daní národní sport.  A po těch
> zkušenostech jsem za  EET bez vyjímky u všech.

Jestli to nebude známka toho, že daně jsou prostě příliš vysoké, už jsem tu
zmiňoval Lafferovu křivku. Stát je hrozně rozežraný a utrácí peníze velice
lehce, jak jinak, cizí peníze se utrácejí nejlépe. Takže si např. městká
policie kupuje hummery a vznášedla za miliony a daňový poplatník si klepe
na čelo.

Malí živnostníčci holt odváděli peníze bokem, protože jinak by se jim to
podnikání prostě nevyplatilo. Ostatně po zavedení EET jich řada skončila.
Aby na ty vyšší daně měli, museli by zvednout ceny nebo snížit náklady -
obojí je problém, s cenami je převálcuje větší firma, utečou jim zákazníci
a zkrachují a o snižování nákladů se snad snaží každý. Jedna cesta jsou
mzdové náklady, propustit zaměstnance (jednoho z těch tří) nebo jim
nepřidat (= utečou).

P.K.