3d tisk - rozdily v PLA

Milan B. milan na bastl.sk
Pondělí Prosinec 18 19:02:32 CET 2017

On 18.12.2017 18:07, Pavel Kutina wrote:
> [...]
> vysledku, znamenalo by to shodit trysku a nechat, dejme tomu, deset
> vterin naplno projizdet strunu a nasledne ji odmerit? Ale to pak prece
> nerespektuje ten zvyseny odpor pri pouziti trysky? Jak se pak slicer
> dozvi, jakou skutecnou rychlosti ma tim motorem tocit? Prece kdyz to
> tam pozene jako naprazdno, tak to v lepsim pripade ohobluje strunu: V
> cem se pletu? Ja mel prave za to, ze by tam mela byt realna rychlost
> (ano, je mi do urcite miry podezrele, ze je to silne zavisle na
> prumeru trysky, a tedy by to v zakladnich parametrech mechaniky v

No slicer predsa vie, ze ma v napr. najblizsom kroku polozit 20mm nite o
priemere 0.4mm ... a z toho vypocita, kolko filamentu o priemere 1.75mm
na narvat do trysky, aby z toho vzniklo tych 20mm o priemere 0.4mm ...
1.04mm, ak dobre pocitam. Takze Gcode prikaz vygenerovany slicerom bude
povedzme G1 X20 Y0 E1.04  (standardny rezim, nie volumetricky) - posunie
hlavu o 20mm doprava a popritom natlaci do trysky 1.04mm filamentu.
Ziadna plna rychlost, vzdy adaptivne len tolko, kolko treba.

Jediny dolezity parameter v nastaveniach mechaniky z tohoto pohladu je
pocet krokov na milimeter, aby FW vedel, kolko krokov treba urobit na
posunutie 1mm filamentu. To ostatne su len mechanicke limity, napr. aby
sa pri retrakcii nestracali kroky.

Ta kalibracia - vyberte trysku, vysunte cez dieru kusok filamentu,
urobte ciarku, vysunte 100mm filamentu (cez ovladaci panel alebo
prikazom G1 E100) a zmerajte, kolko filamentu naozaj vyliezlo. Podla
toho upravte kroky aby 1mm v prikaze bol aj jeden mm v realite.

Zmienil som volumetricky rezim - v tom pripade sa ako E parameter
neudava dlzka filamentu, ale objem. V tom pripade musi tlaciaren vediet
o priemere filamentu - da sa to urobit tak, ze sa tlaciarni podsunie
prikaz "M200 D1.75" - napriklad  ako custom gcode v nastaveniach
extrudera v sliceri (a samozrejme zapnut volbu "Use volumetric E", aby
aj slicer vedel, ze ma generovat kod s objemom a nie dlzkou).

O volumetrickom rezime sa zmienujem ze ak ho mate nahodou zapnuty iba v
sliceri, tiez to moze robit divy...

-m-