NET vlákna

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Neděle Prosinec 17 13:51:29 CET 2017

Dobrý den při neděli.

Mám takovou filozofickou otázku na zde přítomné odborníky na NET platformu.

Standartně vznikají a zanikají při běhu aplikace vlákna, které běží vedle
sebe. Hlavní vlákno vznikne při startu aplikace a skončí s jejím ukončením
(zjednodušeně). Teď si vezmeme jako příklad příjem po sériové lince COM.
Pokud přijdou nějaká data, vyvolá se událost, která se vyvolá jako nové
vlákno. S přístupem vlastnosti komponent do hlavního vlákna to ještě jde. To
je samé (jsou i jiné možnosti a techniky, to ale není to, oč tu běží)

If RTB.InvokeRequired Then

                BeginInvoke(New InvokeDelegate(Sub() RTB.text="bla"))

            Else

                RTB.text="bla"

            End If

Přístup z vedlejšího vlákna přes hlavní do dalšího vlákna je taky zajímavé,
jde to, a to jen pro to, abych změnil nějaký text nebo proměnou.

A teď. Proč už není nativní, aby si NET platforma sama hlídala správnou
obsluhu přístupu ke komponentám, proměnným a všemu ostatnímu při přístupu z
vlákna do vlákna?

Už se mi tahle otázka honí hlavou hodně dlouho a nějak neumím najít rozumné
vysvětlení.

Míra