3D tiskarna - firmware

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 14 12:18:30 CET 2017

Taky záleží co tisknete. Na velkou dutou věc radši foukat, aby se netrhala, na velkou vyplněnou spíš nefoukat (a ještě celou tiskárnu nejlíp zavřít do bedny), aby se (moc) neodchlípla.

PH

From: Michal Grunt
Takže foukat na nej nebo nefoukat? Nemate priklad jak nastavit sli3er a ochlazovani abs vyrobku? Je mi jasny, ze zalezi zase na spoustě dalších věci (výkon ventilátoru, tvar trysky ofuku…), ale pro nazornost. Dekuji.

Od: Petr Simek

On Wed, 13 Dec 2017, Michal Grunt wrote:

> Ale porad mam problémy s praskanim vrstev. Tedy uz nepraskaji samy o

> sobe coz je uspech (třeba při tisku krabičky kde jsou vysoké tenké steny

> napr. 4 perimetry silne), ale když za ty steny pak trochu v ruce vice

> vezmu tak to praská (ABS)˙˙ A to si s tiskarnou hraju rok :-). Vyřadil

> jsem ofuk vyrobku, udělal jsem z kartonu provizorni cca 20cm ohrádku

To je problem ABS , respektive toho ze se na nej pri tisku nefouka.

ABS se smrstuje zhruba o procento, takze jak pokladate vrstvy ktere napred

ztvrdnou a pak se smrsti, vznika tam velike vnitrni napeti. Slabe steny

pak praskaji i samy, zalezi na tvaru vyrobku - kulate veci jsou odolnejsi.

PLA nebo PETG ktere se ochlazuje hned po vytisteni tyhle problemy nema.