3D tiskarna - firmware

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 14 11:21:00 CET 2017

Takže foukat na nej nebo nefoukat? Nemate priklad jak nastavit sli3er a ochlazovani abs vyrobku? Je mi jasny, ze zalezi zase na spoustě dalších věci (výkon ventilátoru, tvar trysky ofuku…), ale pro nazornost. Dekuji.

Od: Petr Simek
Odesláno:středa 13. prosince 2017 17:30
Komu: HW-news
Předmět: RE: 3D tiskarna - firmware

On Wed, 13 Dec 2017, Michal Grunt wrote:

> Ale porad mam problémy s praskanim vrstev. Tedy uz nepraskaji samy o
> sobe coz je uspech (třeba při tisku krabičky kde jsou vysoké tenké steny
> napr. 4 perimetry silne), ale když za ty steny pak trochu v ruce vice
> vezmu tak to praská (ABS)˙˙ A to si s tiskarnou hraju rok :-). Vyřadil
> jsem ofuk vyrobku, udělal jsem z kartonu provizorni cca 20cm ohrádku

To je problem ABS , respektive toho ze se na nej pri tisku nefouka.
ABS se smrstuje zhruba o procento, takze jak pokladate vrstvy ktere napred
ztvrdnou a pak se smrsti, vznika tam velike vnitrni napeti. Slabe steny
pak praskaji i samy, zalezi na tvaru vyrobku - kulate veci jsou odolnejsi.

PLA nebo PETG ktere se ochlazuje hned po vytisteni tyhle problemy nema.