3D tiskarna - vyber (bylo firmware)

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Středa Prosinec 13 20:29:10 CET 2017

podobna velmi dobra zkusennost s rebel 2Z od PZ :-). cena je ted stejna .
jen tisknu  ...
v praci bez konzultace koupili nejakej "davinchy " z alzy a co je potreba tisknu ja .
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Úlehla
Sent: Wednesday, December 13, 2017 7:20 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: 3D tiskarna - vyber (bylo firmware)

Dobrý večer,
máme v práci přesně tuto tiskárnu, doma mám tiskárnu od místního kolegy z konference... neuvažoval bych ani vteřinu - zkušenosti jsou jednoznačné ve prospěch kolegy Zahradníka.

Od začátku jsou s ní jen problémy. Kalibrace indukčním snímačem mě oslnila, než jsem zjistil že je mnohem nestabilnější v čase než slušný mikrospínač. Tiskárnu je potřeba každý druhý tisk dostavovat doladěním osy Z. Na rebelovi ani nemám displej abych toto mohl dělat a není to nutné.

Leveling desky v devíti bodech taky super. Bohužel možná díky předchozímu problému tiskárna jednoznačně i po "kalibraci" dokáže tisknout na jedné straně do vzduchu a na druhé do ztracena. Stejně musíte desku vyrovnat ručně jako u kterékoliv tiskárny touto kalibrací nevybavené, protože už rozdíl půl výšky první vrstvy (nějakých 0.1mm) prokazatelně nedokáže kompenzovat. Nedokážu zodpovědět otázku zda kompenzuje vlastně vůbec něco, nebo je to funkce jen na oko.

Několikrát se nám podařilo udělat na hlavě kouli materiálu, než jsem kolegy naučil jak správně přichytit první vrstvu a rozborka je šílená.
Vše drží pohromadě stahovacími pásky, tzv. škrkavkami. Celkový mechanický dojem je fuj (když můžu srovnávat s jinou).

A to investice do Rebela nebyla ani poloviční proti Průši. Jede jen na jméno které si vytvořil množstvím tiskáren co je schopen chrlit.

S pozdravem,
Martin Úlehla