OT: rozvod vody z PPR

Středa Prosinec 13 01:12:37 CET 2017

Jo s tím UV je to fakt. Dělal jsem antény pro DCF do pouzdra z PPR
trubek s tím, že jsou jen do interiéru. Jeden zákazník si ji pověsil na
střechu. Po 12 letech přestala fungovat, protože do zesilovače natekla
voda. Ta trubka měla strukturu jako kůra ze stromu, rýhy až skrz.

V paneláku nám taky po 10 letech měnili PPR trubky a té výměně
předcházelo několik závad. Původní trubky tahala firma, která pak rychle
zkrachovala, takže nebylo kde uplatnit záruku. Když to začalo téct u
našeho bytu ve stoupačce, začal jsem se zajímat a než bych čekal do
pondělka bez vody na instalatéra, vystřihnul jsem ten prodřený kousek
trubky a navařil jsem to sám. Páni instalatéři někde sehnali tak
tenkostěnné trubky, jaké bych nedal ani na studenou a tahali tím teplou.
Tam jsem poprvé viděl že trubky různých průměrů se dají spojovat bez
redukce, tenší trubku vevařili do tlustší. Co ale pro mě byl šok, PPR
trubky chytali do příchytek určených pro původní pozink trubky. Takže se
do trubky pěkně zahryzly hrany toho železa.  Drželo to váhu té
stoupačky, dilatace neřešili. Agentura S+S, která má sídliště na
starosti, od nich tohle v pohodě převzala a pak nám na schůzi vlastníků
jen oznámili, že se stoupačky musí vyměnit. Pokud to u vás dělali v
tomhle stylu, asi bych byl taky pro výměnu ... u nás to dělala nějaká
firma z Kutné Hory. Ale pokud to máte udělané dobře, vydrží to spoustu
let a nebál bych se toho.
Anděl