3D tiskarna - firmware

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Prosinec 11 07:12:24 CET 2017

On Sun, 10 Dec 2017, Pavel Kutina wrote:

> Tápu asi úplně ve všem - podařilo se mi nějak ponastavovat proudy budičům
> tak, aby neztrácely kroky, naprosto kritické je to u motoru extruderu, tam
> buď hobluje strunu, nebo vrčí a přeskakuje, hranice je velmi úzká, tipuju,
> že problém je v SW, resp. v nastavené rychlosti podávání.

Nemate malou teplotu extruderu ? Pokud je spravna tak staci tlacit strunu
rukou a ven vyteka tkanicka. Ofuk toho chladice (nad topnou kostkou) je
nezbytny, jinak se vam to ucpe.

> Další zrada je v ose Z - po home najede na spínač, zastaví se těsně nad
> sklem (na tenký papír), při spuštění tisku ale začne kydat strunu do
> vzduchu. Když nastavím koncák tak, aby se dotýkala skla, tisk jakž takž
> jede.

Ono to zastavi v poloze 0 ale pri zacatku tisku to vyjede na silu tistene
vrstvy - 0.4/0.3mm nebo kolik mate nastavenou prvni vrstvu ve sliceru.
Jestli to tiskne do vzduchu, mate blbe sestelovanou vysku, blbe nastavene
kroky Z ze to jede moc vysoko nebo to dava malo hmoty.

> Koukám třeba k Petrovi na rady, jak poznat problém v trysce a hotendu, a
> narážím na naprosto zásadní drobnosti, které neumím řešit - vyjeďte osou Z
> nahoru (to ještě umím), zahřejte hotend a spusťte extruzi - hernajs, jak???

Prece v repetieru je to v te karte kde hybete X/Y/Z , tak tam taky
zapinate hotend a muzete spoustet motor extruderu.

> tiskárnu přenést a potřebuju oddělit cívku se strunou, jak to udělat
> správně?), ale raději bych se to někde dočetl, než tu otravoval s každou
> drobností.

Zapnout hotend a az se nahreje tak strunu vytahnout. Stejnym zpusobem
zastrcit novou a pro jistotu spustit vytlaceni 50-100m struny aby se
dobre zavedla.