3D tiskarna - firmware

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Prosinec 8 13:34:46 CET 2017

Zdravim,

od kolegy jsem ziskal sestavenou, ale nikdy neprovozovanou 3D tiskarnu -
zaklad to ma z Prusi i2 (zavitove tyce do "A"), nejake zmeny to ma kolem
extruderu a hotendu (extruder kovovy, hotend take, pravdepodobne z Prusi
MK2).

Rad bych to uvedl do provozu - kolegovi to po vymene hotendu "muchlalo" PLA
kolem trysky (nemel osazene chlazeni hotendu, ackoli vetrak i s tunelem k
dispozici mel), resp. vydrzelo to chvili tisknout a pak se to zastavilo
(podle toho, co jsem nasel na webu, je to primarne prave tim, ze nemel
chlazeny vrsek hotendu, ten se prehral a nasledne filament roztavil o par
centimetru driv). Kvalitu tisku a potazmo mechaniky budu resit az v dalsim
kroku, dulezity je, aby to udelalo aspon tu prvni kostku - teda az vydoluju
a vymenim ten zapeceny heatbreak.

Vzhledem k tomu, ze v Arduinu (klasika, Mega + RAMPS 1.4) je stale FW z doby
pred temi cca 5 lety, cim ho nahradit? Predpokladam, ze doba trochu
pokrocila a aktualizace by mohla byt ku prospechu. Mam k tomu desku se
znakovym diplejem 20x4, enkoderem a SD slotem. Moznosti je vic a ja se jeste
poradne nezorientoval, kterou verzi ci vetev preferujete vy, pripadne proc?

Diky.

Pavel Kutina