RE: Zase ta pošta :-)

Josef Šíp sip na raab.cz
Čtvrtek Prosinec 7 08:50:35 CET 2017

U nas balik na postu funguje ještě jinak. Nechavaji ho pro jistotu v jinem meste vzdalenem 3km. (Jiné PSC)
Když jsem si ho byl vyzvednout a nelíbilo se mi, tak mi pani za okymkem rekla ze jsem se aspoň prosel.
Zrejme je to zpusobene otviraci dobou naší posty (8:00-9:30 a odpoledne 13:45-15:15 :-) proste se tam asi nedostanou
a nechaji balik v jinde.
Pokud chci balik na postu musim objednat balik do ruky, oni ho zkusi dorucit coz se jim nepovede a pak ho nechaji na spravne poste u nas v obci.

J.S.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Thursday, December 7, 2017 7:46 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT: Zase ta pošta :-)

Zdravím,
   občas se tu řeší otázky ohledně České Pošty. Mám následující čerstvou
příhodu: Byla mi odeslána zásilka ve formě "Balík na poštu". Balík vskutku dorazil na poštu, avšak na jinou, než jsem očekával. Moje oficiální PSČ je 130 00 a doručovací pošta je v Přemyslovské ulici. Balík však dorazil na poštu do Olšanské ulice. Ta je o dost dál a nemohu se tam stavit jen tak cestou např. při návratu z práce domů, ale musím dojet tam a zpátky a hodina je v čudu.
   Zavolal jsem si na helpdesk Pošty a zeptal se, jak je to možné. A bylo mi podáno vysvětlení, nad kterým mi rozum stojí.
   "Pro běžný poštovní styk se pod PSČ 130 00 v kombinaci s vaší ulicí doručení rozumí pošta Přemyslovská 3. Avšak pro službu "Balík na poštu" je PSČ 130 00 vyhrazeno jednoznačně pro poštu v Olšanské ulici a pokud byste chtěl zásilku doručit explicitně na poštu Přemyslovská, musel byste použít PSČ 130 03".
   Já na to: "Aha, PSČ 130 03 jsem neznal. Mohu ho tedy udávat běžně ve své adrese, abych se vyhnul této výjimce ve zpracování PSČ" ?
   Odpověď: "To vám nedoporučujeme. Řada odesílatelů např. z E-shopů používá předpřipravené seznamy PSČ a v nich PSČ 130 03 nejspíše nebude. Odesílatel by tedy nebyl schopen vám na tu adresu zásilku doručit".
   Já: "A co když odesílatel bude chtít doručit zásilku formou 'Balík na poštu' a bude používat E-shop a PSČ 130 03 v něm nebude ?
   Odpověď: "Nastane asi problém. V tom případě udejte PSČ 130 00 a zásilka dojde na Olšanskou. Vy si pak za poplatek 20 Kč zajistíte předodání do pošty Přemyslovská".
   Můj závěr: Služba "Balík na poštu" je díky schizofrenii v PSČ nepoužitelná. Pokud takto doručuje např. prodejce na Aukru (což byl právě tento případ), je lépe asi ani nepřihazovat, pokud nechcete jet pro zásilku kdoví kam.
   Nebo má někdo lepší nápad, co s tím ? Na Aukru mi visí jedna jediná doručovací adresa. Jaké PSČ do ní tedy mám dát :-) ?

Zdraví Pavel