OT: Zase ta pošta :-)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Prosinec 7 07:46:25 CET 2017

Zdravím,
   občas se tu řeší otázky ohledně České Pošty. Mám následující čerstvou
příhodu: Byla mi odeslána zásilka ve formě "Balík na poštu". Balík vskutku
dorazil na poštu, avšak na jinou, než jsem očekával. Moje oficiální PSČ
je 130 00 a doručovací pošta je v Přemyslovské ulici. Balík však dorazil
na poštu do Olšanské ulice. Ta je o dost dál a nemohu se tam stavit jen tak
cestou např. při návratu z práce domů, ale musím dojet tam a zpátky a
hodina je v čudu.
   Zavolal jsem si na helpdesk Pošty a zeptal se, jak je to možné. A bylo
mi podáno vysvětlení, nad kterým mi rozum stojí.
   "Pro běžný poštovní styk se pod PSČ 130 00 v kombinaci s vaší ulicí
doručení rozumí pošta Přemyslovská 3. Avšak pro službu "Balík na poštu" je
PSČ 130 00 vyhrazeno jednoznačně pro poštu v Olšanské ulici a pokud byste
chtěl zásilku doručit explicitně na poštu Přemyslovská, musel byste použít
PSČ 130 03".
   Já na to: "Aha, PSČ 130 03 jsem neznal. Mohu ho tedy udávat běžně ve své
adrese, abych se vyhnul této výjimce ve zpracování PSČ" ?
   Odpověď: "To vám nedoporučujeme. Řada odesílatelů např. z E-shopů používá
předpřipravené seznamy PSČ a v nich PSČ 130 03 nejspíše nebude. Odesílatel
by tedy nebyl schopen vám na tu adresu zásilku doručit".
   Já: "A co když odesílatel bude chtít doručit zásilku formou 'Balík na
poštu' a bude používat E-shop a PSČ 130 03 v něm nebude ?
   Odpověď: "Nastane asi problém. V tom případě udejte PSČ 130 00 a zásilka
dojde na Olšanskou. Vy si pak za poplatek 20 Kč zajistíte předodání do
pošty Přemyslovská".
   Můj závěr: Služba "Balík na poštu" je díky schizofrenii v PSČ
nepoužitelná. Pokud takto doručuje např. prodejce na Aukru (což byl právě
tento případ), je lépe asi ani nepřihazovat, pokud nechcete jet pro zásilku
kdoví kam.
   Nebo má někdo lepší nápad, co s tím ? Na Aukru mi visí jedna jediná
doručovací adresa. Jaké PSČ do ní tedy mám dát :-) ?

Zdraví Pavel