test GPS Neo6

Milan Cizek cizek.milan na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 7 00:26:54 CET 2017

Ahoj,
potřeboval bych nějak na rpi otestovat přítomnost gps modulu.
Je připojena na nestandardních pinech a používá se démon gpiod pro sériový
uart.
Detekce by měla fungovat i když GPS není syncnutá - nevidí žádné satelity.
Nevíte, jestli se dá s GPS povídat nějak přes AT? Nebo prostě jen tupě chrlí
do linky NMEA?
Líbilo by se mi to mít v bashi, ale to je díky tomu gpiod asi nemožné, takže
python.
Nějaký nápad? Pustit, čekat, číst a hlídat po nějaký čas jestli se objeví
$GP...*?

Ještě mám vyvedený pps, tj. existuje /dev/pps0, který používám pro lepší
synchronizaci s NTP.
Ale výstupy z ppstools utilit jsou asi všechny závislé na vidím/nevidím
satelit.

Milan