malovani PCB s 3D tiskarnou

Jaroslav Lukesh (seznam IMAP) lukesh na seznam.cz
Pátek Prosinec 1 11:07:22 CET 2017

Dobrý den vespolek,

Petr Zahradník má video jak maluje s 3D tiskárnou. Kdysi dávno jsem tak
maloval s plotterem, ale ne obrázky, přímo plošné spoje červeným lihovým
centrofixem (ten se ukázal jako nejlepší). Šířka spoje byla podle stáří fixu
0,4-0,65mm, SO pouzdra s tím šly v pohodě.

Tak mě napadlo, že by s tím šel udělat i dispenzer a nepájivá maska. Ten
dispenzer s nepájivou maskou by ale mohl být "na jeden zátah", bez sundání
desky, že? Navíc nepájivá maska by nemusela být po celé desce, ale jen
ohraničovat pady. Po osazení by se deska přestříkla lakem celá.

Já ještě 3D nemám, ikdyž v práci už se k tomu scyhluje, ale byl by to
zajímavý důvod mít dvě, tři. :)

3D-dispenzer jsem našel na hackaday, ale neviděli jste to někde jako celek?
Nebo aspoň ten dispenzer s maskou?

Dík, JL.