nicive solary - ochrana pred malym prepetim

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Středa Srpen 30 17:46:05 CEST 2017

Přetížení schopné poškodit klasické trafo, či asynchronní motor s přímým připojením na síť může být jen tepelné a takové přepětí - o desítku procent - navíc trvalého charakteru můžete sledovat i AVOMETem.

Krátká i velmi vysoká špička trafo nepoškodí (pokud ho trvale neprorazí). Také ochrany nejsou tak ostré aby zabraly na dlouhodobé přepětí.

Je-li tomu tak, neměl by jste mít problém tuto situaci vyřešit s energetiky. Dost si síť hlídají a není to jako honit sousedovu homo-domo svářečku, kterou pustí na pět minut měsíčně ale parametry sítě zničí půl vesnici...

Pokud chcete situaci řešit sám tak slušný spínaný zdroj si s takovou situací poradí dlouhodobě bez sebemenších obtíží (má rezervu v napětí kondenzátorů a polovodičů a z principu funkce mu to jinak vůbec nevadí), citlivé přístroje můžete připojit přes srážecí trafo 240/220V. Řešení pro celý dům, které není ekonomická sebevražda, mě nenapadá.

S pozdravem,
Martin