USB hadanka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Srpen 25 18:17:33 CEST 2017

>USB device (t.j. nie host, ale "slave") oznamuje hostovi ze je Full Speed (12Mbps) tak, ze k jednej datovej linke pripoji nominalne 1k5 pullup voci 3V napajaniu. Na STM32F407 (na doske DISCO-F4) som v programe zapol ten pullup a bez pripojenia k hostovi som na dany datovy pin pripojil ampermeter voci zemi. Aky prud som nameral?
>

>Aha zabudol som dodat, ze ten pullup je v danom pripade zaintegrovany v tom
> STM32F407 (ako to je u modernych mcu s USB uz viacmenej standard).

Vidim, ze pri piatku je to nezaujimava tema, ale dokoncim to ked uz som to
nacal.

Nameral som 1.1mA.

Samozrejme dalsia otazka je, ze preco, ked 3V/1.5kOhm=2mA, a USB2.0
specifikacia jasne pise 1.5kOhm+-5%.

Odpoved sa skryva v tzv.ECN, co su pozmenujuce dokumenty pribalene k USB
specifikacii. Jeden z nich - resistor_ecn.pdf - je klucom. V nom sa
uvolnuje horeuvedena specifikacia a to tak, ze pevny 1.5k+-5% rezistor je
mozne nahradit prepinatelnou dvojicou rezistorov, jeden  v rozsahu
900...1k5+5% a druhy 1k5-5%...3k09; no a su potom predpisane stavy, kedy
je potrebne pouzit jeden a kedy druhy. Dovodom je to, ze kym +-5% rezistor
by si v integrovanom obvode vyzadoval trimrovanie laserom alebo podobnu
nakladnu techniku, tie dva prepinatelne rezistory je lahke a lacne
implementovat aj ked je logika na ich prepinanie relativne zlozita (ale aj
tak zanedbatelna voci zvysku celeho USB stroja).

No a ked som to meral, tak ten moj kus bol prave v stave ze tam bol
pripojeny ten "vyssi" rezistor; prehodil som ho do druheho stavu a vtedy
som tam nameral prave ocakavanych cca 2mA...

wek