Upgrade Android

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Středa Srpen 23 07:31:02 CEST 2017

Ahoj Honzo,

plně chápu Tvé přání. Sám mám pozdější model Huawei Ascend (Y) a telefon
je to obzvlášť povedený, ale začíná mu docházet dech na neustále bující
a kynoucí aplikace. Kupříkladu Google Maps jsem musel downgradovat na
tovární verzi, protože současná telefon do deseti minut přehřeje a
ukončí se. Škoda že nejde provozovat nějakou verzi mezi těmito dvěma
extrémy.

Bohužel s Androidem se to má tak, že neexistuje nějaká generická
instalačka jako u linuxových OS pro PC. Kostra systému je vždy upravená
a doplněná ovladači HW výrobcem telefonu, kterýžto se na nové
aktualizace obvykle nejpozději do půl roku vykašle.

Existují neoficiální distribuce od komunit (Replicant OS a spol), které
však podporují poměrně malou množinu zařízení... obvykle několik známých
a rozšířených high-endů + náhodně několik málo běžných kousků (někdo z
komunity je zrovna vlastnil). Navíc je obvyklé že pak nefunguje
nefunguje část HW.

73! Martin OK9SWL