seriova komunikacia

balu balu na k-net.fr
Neděle Srpen 6 13:18:19 CEST 2017

Zdravim osadenstvo,

hram sa s takym vikendovym projektom a rad by som sa spytal skusenejsich
ako sa to robi :-)

Rad by som si postavil panelovy indikator, alebo mozeme ho nazvat
displej, ktory bude zobrazovat povedzme 200 parametrov. Tieto sa budu
posielat z jedneho zdroja po seriovej linke, komunikacia cisto jednosmerna.

Komunikaciu bude prijimat niekolko (5, 10, 20?) mikrokontrolerov (ano,
chcem pouzit Arduino), ktore by si mali vyzobnut prislusny parameter a
na zaklade jeho hodnoty nieco urobit/rozsvietit/nastavit.

Rozmyslal som, ako navrhnut komunikacny protokol, aby bol jednoduchy na
implementaciu (neviem programovat), a zaroven dostatocne flexibilny, aby
sa dali posielat parametre rozneho typu, napriklad bit, celociselna
hodnota, float hodnota, kratky text.

Aby sa to dalo lahko parsovat, asi by som posielal meno parametra a
potom hodnotu. Nejake fixne znaky na ohranicenie parametra, napr:

<parameter000>

a podobne na hodnotu

#0.123456789# #100# #Alarm#

kazdy mikrokontroler by potom cakal na < znak, prijal urcity pocet
bytov, porovnal s tym co ho zaujima, ak je to ono tak by si zobral aj
hodnotu za #. Alebo skombinovane

<parameter000#0.123456789>

Nejake velke osetrovanie iregularit asi nebude treba, komunikovat budem
sam so sebou, lokalne na doske (paneli), nie dlha vzdialenost ani rusenie.

Ako by to robil niekto, kto tomu rozumie? :-)

b.