Re: [OT] Zahájení vývoje elektroniky v nové... firmě

Středa Srpen 2 08:24:22 CEST 2017

Dne 2. srpna 2017 8:04 Karel M <a8dtljb na gmail.com> napsal(a):
> Druhá věc je, že by firma vyvíjela a vyráběla produkt, který je již na trhu,
> ale je drahý (vysoce přidaná hodnota). Jak ošetřit chod vývoje a prodeje
> tak, aby to konkurenční firma nemohla napadnout? Žádné kopirování či krádež
> výkresů nepředpokládám, ale dejme tomu, že zaměstnanci v konkurenční firmě
> dříve pracovali a mají zkušenosti nabyté tam.

Někdy bývá v pracovní smlouvě, že zaměstnanec se zavazuje, že po
odchodu z firmy nebude pracovat pro konkurenci 1 rok nebo něco
podobného. Takže na to bych si dal pozor.

Jinak zrovna jsem četl někde na technetu, že během studené války začal
Američan dodávat informace Rusům, ale žádné papíry nevynášel ani
nekopíroval, měl totiž fotografickou paměť. Nakonec ho udal Rus, co
naopak zběhnul k Američanům... a taky ho odsoudili.

V případě soudu by to bylo o prokazování, jestli zařízení nebo jeho
část je zkopírovaná. Když začínala firma Seat, okopírovala Fiat Ritmo
a nazvala ho Ronda, takže je Fiat zažaloval, ale soud to nakonec
zamítl. Možná záleží na tom, jak se soudce vyspí.

P.K.