RE: Brzdění elektromotoru

Zdeněk zdej na atlas.cz
Úterý Srpen 1 19:44:52 CEST 2017


To se mi nezdá (zkráceno):

The "DC braking" function allows the drive to be quickly braked to a
standstill without the
need of using an external brake resistor.
NOTICE!
Avoid long-time activation of the "DC braking" function with a high braking
current or a high
braking voltage!
Possible consequence: thermal motor overload.

The function can be used as follows:
1.Automatically at motor start-up:
2.Automatically when the motor is stopped:
3.Manually:


-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, August 01, 2017 6:58 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Brzdění elektromotoru

A není to nějak trochu jinak?
DC brzdění při nízkých či nulových otáčkách u asynchronních motorů
nefunguje.
Takže buď je to synchronní motor s permanentními magnety, nebo je to nějaký
druh mechanické brzdy.

PL

*******************************

Dne 1.8.2017 v 18:47 Zdeněk napsal(a):
> Asi záleží na výrobci. My používáme Lenze a tam je v parametrech volba 
> "SS brzda". Nastavuje se:
> - otáčky, pod kterými se automaticky aktivuje
> - velikost brzdícího proudu
> - doba aktivování
> Spíše než k urychlení sestupné rampy to ale používáme k zabrzdění 
> motoru těsně před zastavením a během zastavení, aby se neotočil vlivem 
> vnější zátěže.
>
> Dále je možnost využít logický výstup a ovládat jím externí 
> (mechanickou) brzdu.
>
> Zdeněk
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr 
> Labaj
> Sent: Tuesday, August 01, 2017 6:18 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Brzdění elektromotoru
>
> Brzdění DC proudem se běžně používá, ale spíš tam, kde frekvenční 
> měnič není. Mezi 2 přívody motoru se sprostě připojí nějakých 48V nebo 
> nějaké podobné napětí. Je třeba změřit DC odpor statorových cívek a 
> podle toho navrhnout DC napětí, aby proud byl pod hranicí jmenovitého
proudu motoru.
> Mařená energie ohřívá rotor.
>
> Frekvenční měnič většinou brzdí tak, že po zvolené rampě snižuje 
> frekvenci výstupního napětí. Když výstupní frekvence klesne pod otáčky 
> motoru, tak motor začne pracovat v generátorovém režimu, čímž se brzdí 
> a současně nabíjí kondenzátory v DC meziobvodu měniče. Není-li 
> doběhová rampa příliš strmá, často to zvládne měnič sám jen tím, že 
> napětí v DC meziobvodu stoupne. Je-li rampa strmá nebo má motor velké 
> setrvačné hmoty, přebytek DC se pálí na brzdném odporu.
>
> PL
>

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list