RE: Brzdění elektromotoru

Zdeněk zdej na atlas.cz
Úterý Srpen 1 18:47:29 CEST 2017


Asi záleží na výrobci. My používáme Lenze a tam je v parametrech volba "SS
brzda". Nastavuje se:
- otáčky, pod kterými se automaticky aktivuje
- velikost brzdícího proudu
- doba aktivování
Spíše než k urychlení sestupné rampy to ale používáme k zabrzdění motoru
těsně před zastavením a během zastavení, aby se neotočil vlivem vnější
zátěže.

Dále je možnost využít logický výstup a ovládat jím externí (mechanickou)
brzdu.

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, August 01, 2017 6:18 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Brzdění elektromotoru

Brzdění DC proudem se běžně používá, ale spíš tam, kde frekvenční měnič
není. Mezi 2 přívody motoru se sprostě připojí nějakých 48V nebo nějaké
podobné napětí. Je třeba změřit DC odpor statorových cívek a podle toho
navrhnout DC napětí, aby proud byl pod hranicí jmenovitého proudu motoru.
Mařená energie ohřívá rotor.

Frekvenční měnič většinou brzdí tak, že po zvolené rampě snižuje frekvenci
výstupního napětí. Když výstupní frekvence klesne pod otáčky motoru, tak
motor začne pracovat v generátorovém režimu, čímž se brzdí a současně nabíjí
kondenzátory v DC meziobvodu měniče. Není-li doběhová rampa příliš strmá,
často to zvládne měnič sám jen tím, že napětí v DC meziobvodu stoupne. Je-li
rampa strmá nebo má motor velké setrvačné hmoty, přebytek DC se pálí na
brzdném odporu.

PL

***************************



Další informace o konferenci Hw-list