Re: Brzdění elektromotoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 1 18:17:36 CEST 2017

Brzdění DC proudem se běžně používá, ale spíš tam, kde frekvenční
měnič není. Mezi 2 přívody motoru se sprostě připojí nějakých 48V
nebo nějaké podobné napětí. Je třeba změřit DC odpor statorových
cívek a podle toho navrhnout DC napětí, aby proud byl pod hranicí
jmenovitého proudu motoru. Mařená energie ohřívá rotor.

Frekvenční měnič většinou brzdí tak, že po zvolené rampě snižuje
frekvenci výstupního napětí. Když výstupní frekvence klesne pod
otáčky motoru, tak motor začne pracovat v generátorovém režimu,
čímž se brzdí a současně nabíjí kondenzátory v DC meziobvodu
měniče. Není-li doběhová rampa příliš strmá, často to zvládne měnič
sám jen tím, že napětí v DC meziobvodu stoupne. Je-li rampa strmá
nebo má motor velké setrvačné hmoty, přebytek DC se pálí na
brzdném odporu.

PL