Re: [MECH] Brzdění motorem
Petr Zapadlo
zapik na email.cz
Úterý Srpen 1 09:52:02 CEST 2017
Energie se vyzařuje v podobě tepla chladičem - vlastní motor má dost
vysoký odpor. Stlačováním vzduchu ve válcích přechází teplo do
chladiče, při expanzi pak "teplo chybí" aby se vykonala stejná práce.
při brzdění motorem se úplně uzavírá přívod paliva, takže veškerá
energie na pohyb motorem se odebírá z pohybu auta.
Pokud máte v autě palubní počítač, zkuste si na chvíli bez zařazeného
stupně vytočit motor na pracovní otáčky (třeba 3000 ot/min). Motor
bude žrát přibližně 1/2 toho co potřebujete na jízdu se stejnými
otáčkami v běžných podmínkách po silnici. Tj režie motoru na pohyb je
obrovská.
Petr
Dne 01. 08. 17 v 9:38 Zdenek napsal(a):
> Zdravím.
> O dovolené jsme v Alpách jeli po vysokohorské silnici, kde bylo doporučováno brzdit motorem, aby se nepřehřály brzdy...
>
> Přemýšlím, kam se v motoru (benzinovém) ztratí ta energie, která by jinak dokázala po pár km uvařit brzdy. Našel jsem na webu nějaká vysvětlení, že se energie ztrácí tím, že se do válců nasaje vzduch a ten se stlačuje. To se mi nějak nezdá, protože vzduch se sice stlačí, ale v následující části cyklu opět ve válci expanduje na původní objem.
> Další vysvětlení bylo, že se v sání vzduchu zavře klapka a ve válcích tak během sání vzniká podtlak. Jenže stejně jako u předchozího vysvětlení mi vychází, že se tlak zase vrátí na původní hodnotu. Tím se akumulovaná energie opět uvolní. Až na nějaké ztráty.
>
> Je tedy možné, že by se brzdilo jen pasivními odpory v motoru a převodovce?
>
> Z.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list