DOS driver pro PS/2 mouse a opticky hranol

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Duben 28 21:28:12 CEST 2017

Ahoj,

moc to nesleduji, ale PS/2 je vlastně konglomerát:
  - 2 piny napájení, (3-GND, 4-+5V)
  - 2 piny klávesnice (1-data1, 5-clock1)
  - 2 piny myš (2-data2, 6-clock2)

Záludnosti jsou v tom, že některé myši používají data1/clock1, to ale
redukce snadno vyřeší
A druhá je v tom, že myš musí rozeznat že má 5V napájení (a nikoli 12V
které má na sériovce) a začít pracovat v PS/2 režimu.

A třetí záludnost - některé počítače měli na pinech 2 a 6 normální Rx a
Tx od sériového potu, takže myš pracovala v režimu sériovka. To se
většinou poznalo v cmos setupu.

Celkem snadno se to pozná osciloskopem nebo logickým analizátorem, ten
protokol není moc komplikovaný.
https://allpinouts.org/pinouts/connectors/input_device/mouse-keyboard-ps-2/