3D placata obrazovka

Pondělí Duben 24 17:46:21 CEST 2017

Blivajz? Přijde na to, co s čím srovnáváte. Myslím, že jsem tu už
dával k dobru historku, jak jsem před nějakými 15 lety krátce pracoval
jako prodavač v elektru, vezli jsme jednou televizi (tehdy celkem
slušnou, 100Hz 72cm CRT plochou Sony, jedna z nejlepších a nejdražších
televizí, co se tehdy dala koupit, stála asi 50 tisíc, pro srovnání
běžná 55cm s kulatou CRT obrazovkou byla asi za 7) staršímu pánovi do
Jevan. Měl tam původně nějakou Teslu color, tak jsme místo ní
připojili tu Sonku a naladili programy. Pán se na to podíval a řekl:
"To se ty Japonci moc nevytáhly, ta stará byla lepší. Tak si to zase
odvezte." Problém byl v tom, že ta Tesla color měla obraz vlastně
příšernej, rozmazanej, takže veškerej šum v obraze vyhladila. Zatímco
ta nová Sony byla předtím vystavená na prodejně a byl na ní puštěnej
obraz z DVD, takže měla vytaženou ostrost a další parametry, aby obraz
byl jak víno. Ale v Jevanech byl dost mizernej TV signál (přitom pán
povídal "my tady máme nejlepší příjem, máme všechny tu jako jediní v
celých Jevanech všechny 4 programy"), takže v obraze byly duchy a šum
a tohle všechno bylo najednou vidět. Poladili jsme parametry, stáhly
tu ostrost a pustili vedle sebe tu Sony a teslu color. Pán uznal, že
ta Sony je přecejen lepší a nechal si ji.

A jinak: klasická CRT televize má dneska jeden zásadní nedostatek:
nízké rozlišení. HD obraz na ní prostě nepustíte.

P.K.