Malá připravená stavebnička DDS ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Duben 21 13:38:27 CEST 2017

Zdravím,
  odkryl jsem nějaké staré vrsvtvy šrotu a objevil jsem poměrně zachovalé
zásoby radiostanic různých druhů. Některé úplně nové, jiné mírně jeté, ale
všechny jsou hezkými relikviemi 70. a 80. let minulého století (VR21, VR22,
VXN101 a 110, PR11 a PR22 atd.). Většinou v pásmu 80 MHz, něco i 160 MHz.
  Samozřejmě všechny jsou ještě krystalově laděné (krom VR22, která už má
syntézu, ale s mizernou spektrální čistotou, takže je horší na příjem než
krystalová VR21, se kterou je jinak totožná) a buďto bez krystalů,
nebo jsou osazeny frekvence, na které jsme tehdy i měli povolení, ale už
samozřejmě nemáme. Je mi líto je vyhodit a pokud by to nestálo majlant,
rád bych je zprovoznil alespoň na sdílených frekvencích dnes povolených
(ikdyž samozřejmě vím, že třeba VR budou stejně ilegální kvůli vysokému
výkonu a dalším parametrům, které se do toho VO nevejdou, ale furt lepší
než vysílat někde úplně mimo :-) ). Nadto se dají přeladit i na 2m HAM.
  Napadlo mne navrhnout nějakou malou apartní DDS. Našel jsem např. AD9851,
ten by asi frekvenčně vyhovoval, ale možná existuje něco jiného už
navrženého a ubastleného. Co by mi vyhovovalo jako "polotovar":
  - Jednotka poskytující sinusový signál s dobrou spektrální čistotou,
frekvenčně programovatelná tak mezi 10 - 80 MHz, krok bohatě stačí 100 Hz.
  - Nejlépe obsahující též malý MCU, který programuje ten DDS čip a má
omezený počet (do 8) GPIO pinů, na které by se přivedly logické signály
z přepínače kanálů a tím se volila naprogramovaná frekvence.
  - Snadné programování daného MCU jak firmwarem, tak i pak tabulkou
frekvencí přiřazenou různým kombinacím nastavení těch GPIO pinů.
  - Ideálně též tak 2 - 3 analogové výstupy (např. PWM) konfigurované
k poskytování předprogramované DC úrovně dle nastavené frekvence (tj.
slova na GPIO vstupech) pro eventuelní doplnění varikapového ladění
vstupního dílu stanice, byl by to zajímavý bonus :-).
  Pokud byste náhodou někdo o něčem takovém věděli, dejte vědět. Díky
předem!
  Zdraví Pavel