Hadanka - nieco s trafom a LED

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Duben 20 22:01:13 CEST 2017

Aha a LED (cervena) sa rozsvieti pri napati asi 5V na vystupe Graetza
(miniMELF suciastka s modrym pruzkom je zenera cca 3.8V).

Asi to naozaj je nejaky indikator striedaveho napatia urcitej frekvencie.
Nemam to velmi ako vyskusat, tak som skratol vstupy, pripojil tam zem 12V
zdroja aj osciloskopu, oprel osciloskop o jednu nohu trafa a brnkol som po
nom kladnym polom zdroja. Vyprodukuje to taku utlmenu vlnu asi 3/4
periody, polperioda mi vysla asi 12ms ale vzhladom na pochybnu metodiku
"merania" to moze pokojne byt rezonancna frekvencia 50Hz.

Dakujem vsetkym za "hadanie" :-)

wek