Mosfet TO220 - 50A

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 17 19:10:11 CEST 2017

Je to klasický graf SOA, resp. sada grafů pro různé časy. Všechno co je pod
grafem, je bezpečná kombinace U*I, napravo nad není bezpečné, nalevo nad
není dosažitelné.

Ale pokud byl v DS od TO220, tak je to nejspíš chyba, protože trvale 300 W
(1V*300 A) samozřejmě nesnese.

Spínání se tyhle věci netýkají (Představte si, kde by ležel graf
ohraničující třeba 100 ns). U občasného zap/vyp, což je Váš případ, můžete
rozepnout z Imax na Umax a nic se nestane (pokud použijete rozumný budič,
aby se dosáhlo časů srovnatelných s v DS uvedeným Toff).

Kdybyste to chtěl hrotit, tak je tam ještě Avalanche energy a ta v průběhu
toho procesu nesmí být překročena. Ale při rozumném buzení se dá překročit
jen s pomocí indukční zátěže bez diody.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Admin HWnews
Takhle jednoduche to prece neni, ne? Zalezi snad na tom jak dlouho ten
prechodovy jev (linearni oblast) trva - od toho se odviji energie
vypocena na cipu. Navic kdyz jsme u toho tak mam nekde v pameti, ze ta
prace odpovida ztrate pri polovicnim napeti.

Ten graf vcelku chapu, ale nechapu co tedy oznacuje ta cara DC a hlavne
ta plocha pod tou carou.

Predpokladal jsem z toho grafu, ze tam je nejake omezeni, ktere dovoli
jeden (je tam uvedeno single pulse) dostatecne kratky pulz on/off s
velkou hodnotou proudu, ale trvale sepnuti tohoto proudu neni mozne z
nejakych dalsich pricin - treba, ze se nejakou dobu roztavi ty zelezne
vyvody co se ted pouzivaji - priznam se, ze si nedokazu predstavit, ze
tim vyvodem z TO220 tece trvale 180A co ma ten mosfet psano, ze snese.