teplotny koeficient rezistorov

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Pondělí Duben 17 13:55:09 CEST 2017

Pre pripad, ze sa najde len malo ludi, ktori chceli usetrit par centov
z ceny odporov * a vzali si stredne velky kybel odporov ** (povedzme
20 tisic kusov z roznych vyrobnych varok), kazdy kus pripojili na
meraci pristroj a vlozili do klimatickej komory a podrobili dlhodobym
teplotnym/napatovym/vykonovym testom, tak som len chcel poukazat na
to, ze 25ppm 0,1% odpor stoji 8 centov. Tych 25ppm nie je nijaka
hitparada, ale asi lepsie nez tych 100ppm.
Ak to chces dat deckam na zenit, mozes im dat teoreticku bonusovu
ulohu - "Ako zmerat teplotny koeficient odporov lepsi nez udava
vyrobca?".

* http://www.tme.eu/sk/katalog/presne-rezistory-smd/61fbb9e30fe0f0a51b7306a023a4259c.html
** kolko volne nasypanych 0805 odporov vojde do kybla?

Dňa 17. apríla 2017, 12:29, balu <balu na k-net.fr> napísal/a: