nabijaci cip pre li-ion akumulator

Pondělí Duben 17 11:12:05 CEST 2017

Teď vymýšlím jednu low power aplikaci, kde bude článek Lion nebo LiFePO4
od A123
http://www.tme.eu/cz/katalog/#search=a123&s_field=accuracy&s_order=DESC&visible_params=2%2C495%2C6%2C316%2C273%2C18%2C497%2C35%2C494%2C317%2C9&used_params=495%3A61676%2C34547%3B
Oba mají stejné napětí a podobný teplotní rozsah, dají se nabíjet i v
mrazu. Pro dobíjení tam bude malý FV panýlek s proudem do 50 mA. MCU
bude pravidelně po vteřině dělat měření, tak uvažuju že tam žádný
nabíjecí obvod dávat nebudu. Změří se napětí baterie a buď se dobíjení
pro další vteřinu zapne nebo vypne. Myslím že by to nemělo ničemu vadit
a je otázka, do jakého proudu by byla tato regulace použitelná. Pokud
místo 4,2V chcete článek nabíjet jen do 4V, bude tam snad dostatečná
rezerva na nárůst napětí na vnitřním odporu článku, můžete si pak
optimalizovat dobíjecí napětí dle libosti.
Anděl