vratek/stavebni vytah - oprava ?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Duben 13 10:51:48 CEST 2017

Že vy máte poblíž FVE? A bylo polojasno, resp. sem-tam nějaké mráčky nebo
sem-tam nějaká díra na obloze?

U nás si jeden dobrodinec taky dal 50kWp, od té doby tu zas všecko hoří.
Spnané zdroje, trafa - ty věčné černé kostky (shoří teplotní pojistka ve
vinutí), vysavače, 1f motory (ano, kondíky). Mě to jenom už sejmulo sekačku
a čerpadlo - vytekly kondíky při provozu, v sousedství mají daleko
nákladnější efekty - včetně několika shořených praček a to jsem pračky
považoval za docela odolná zařízení. Byl tu pár let klid, obří FVE ve
vedlejších dědinách byly umravněny, ale taky s nima byly zpočátku 2 nebo 3
roky stejné problémy.

Pepěťovka nepomůže - zabírá až moc vysoko, jedině zapojit celý barák na
onlne UPS.

1F motory nemusí být konstruovány jako dvoifázové, u malých do několika set
W stačí pomocné zkratovací vinutí k dosažen točivého momentu. Ten kondík tam
bude k získání opačného točivého momentu za pomoci dalšího vinutí (jakoby
druhé fáze), než jaké dává to pomocné vinutí.

Pomocné zkratovací vinutí může být i jen kroužek na části plochy statoru,
může to být i zalisovaný kroužek v drážce.

To vinutí má za cíl vyosit průběh magnetoických siločar z osy, čímž vznikne
boční síla, která roztočí rotor.