Re: [OT] Trvale žhnoucí světlo v ledničce

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Duben 11 22:49:59 CEST 2017

Všeobecně vzato, takovej ventil by mohl stát co půlka ledničky. Musí zvládat poměrně značnej rozdíl tlaku, dokonale těsnit, protože průtok na vysokotlaké straně je 00nic a bejt dokonale hermetickej, aby chladivo neuteklo. Pokud výrobce není masochista, použije jakékoli jiné řešení, než takový ventil:-)

Při troše gůglení jsem našel, že taková i existovala, alespoň tady o ní diskutují:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=58111
Pochopil jsem z toho, že má nejen ten ventil, ale i větrák a nějaké topení a kdoví co ještě:-)

PH

From: michal.grunt na gmail.com
Jednou u me byl servisak, protože jsem si stěžoval ze je lednice hlucna coz označil za normální a „by design“… a mluvil o tom ze je v lednici ventilátor, který občas vyzene trochu chladneho vzduchu z mrazaku do chladiciho boxu takže tam žádný složitý reseni s dvěma okruhy asi nebude…

Od: Jindrich Fucik

Dne 11.4.2017 v 7:09 Petr Simek napsal(a):

> Vypada to ze v prostredi s nizkou teplotou muze dojit k tomu ze lednicka

> kde je termostat neztraci tolik chladu takze malo spina kompresor.

> Mrazak ale ztraci porad dost takze muze dojit ke zvysovani teploty

> v marazaku nad povolenou mez - zjevne mrazak nema vlastni termostat.

> Workaround je prihrivat zarovkou termostat v lednici aby kompresor

> casteji spinal. Jak mazane..

jak to tak čtu, tak mám pocit, že jsem si myslel, že jednomotorové

ledničky mají nějaký trojcestný ventil, který přesouvá chladivo podle

potřeby mezi mrazák a ledničku. Ale někdy na to byla reklama, takže to

asi nemá každá.

A proto chytré hlavičky v sovětském svazu vymysleli, že se místo

správného poměru distribuce chladiva rozsvítí světýlko a tím ohřejí

prostor v lednici na úkor mrazáku.