Re: Sloupová vrtačka - řízení otáček

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 10 16:16:31 CEST 2017

To perete na kšeft? Invertorové pračky se snad zas tak dlouho nedělají, teda
aspoň ne za normální peníze ve spotřební kategorii (odhadoval bych tak 5
let?).

S tím komutátorovým motorem to není taková tragédie. Samozřejmě bude
hodně záležet i na provozu - tyhle motory točí klidně i 15 tis. RPM, pak
bude jistě životnost menší než v nějakém režimu kolem 2000-3000 RPM.
Mám jednu pračku už cca 25 let. Někdy loni jsem kouknul ze zajímavosti na
uhlíky, a takhle odhadem bych řekl, že budou cca v polovině (neznám
velikost nových uhlíků, proto jen odhad).

PL