Re: Výkon sporákového termočlánku

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Září 24 23:20:12 CEST 2016

Tady jsem objevil výrobce zajímavých termo-měničů.
http://www.thermonamic.com/products.asp?cid=363
Obzvláště mně zaujal měnič se dvěma  vodními výměníky, a hned mně
napadlo jak by se dal podobný termoměnič poskládat z 25ks peltiérů
40*40mm, třeba z GM.
Použil bych ho na kogenerační výrobu elektřiny plynovým kotlem. Popíšu
základní koncept.
Plynový kotel by pracoval řekněme na 105°C. Trochu zvýšený tlak,
případně glykolová nemrznoucí směs pro zvýšení bodu varu. Kotli sice
trochu klesne účinnost, ale pokud není kondenzační, nebude to
dramatické. Výkon kotle předpokládám 15-20kW.
Takto vzniklý primární okruh by napájel teplou stranu termobaterie.
Studená strana by měla spád řekněme 30°C a napájela by s druhým oběhovým
čerpadlem ústřední topení v rodinném domku. K termo měniči, (vhodné
sérioparaelní kombinaci těch peltiérů) MPPT měnič, a využít podobně jako
solární panel.
  Co  myslíte, šlo by to, vyplatí se to, a jak vyrobit vodní tepelné
výměníky k těm peltiérům?
Lubor