Re: Urychlení leptání vibracemi?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Září 23 12:42:01 CEST 2016

Původní zpráva ze dne 23.09.2016 od Šerých Jakub:

> Zdravím! Dnes, když jsem si leptal ultra malou destičku (cca
> 10x10mm) tak, že jsem 10 minut klepal papírovým kelímkem od kafe s
> trochou chloridu, napadlo mě, jestli by leptání nešlo urychlovat
> tím, že by se leptací miska dala na nějakou vibrující podložku (kus
> pružně upevněné desky poháněné excentrem na nějakém motorku). Nebo
> dokonce UZ čistička (měnič se dá za pár babek koupit v Číně)? Co o
> tom soudíte? Urychlilo by to proces?

Pomůže kdeco. Můžeš vibrovat, můžeš s tím houpat, můžeš do toho pustit
bublinky, můžeš zahřívat. Všechno má vliv. Já mám leptací zařízení,
které má v sobě topení i bublinky. Pak je to vyleptané za několik
minut a rovnoměrněji, než když se to leptá dlouho.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz