Re: [OT] rýpání do Číny - bylo [mech] co to je za zavit?

Úterý Září 20 17:03:34 CEST 2016

Oko je sice české, ale už není, co bývalo. Vše ostatní co se měření účastnilo bylo
levné a čínské a tato kombinace obvykle není známkou velké přesnosti (což mám
podepřeno zkušeností), nemyslím, že by to bylo nějaké extra neoprávněné rýpnutí.
Soulad předmětu a čísel tedy nemusí být dobrý, chyba mohla vzniknout z několika
různých důvodů. Kdyby šuplera byla japonská nebo švýcarská, asi bych té naměřené
hodnotě důvěřoval víc pod dojmem, že je o jeden zdroj chyb méně. A třeba by se
ukázalo na první pohled, že to je metrické s jiným než základním stoupáním.

D.O.