RE: simulátor elektronických obvodů

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Čtvrtek Září 15 15:09:36 CEST 2016

Pokud pominu placene verze, tak free asi v tomto poradi: LTSPICE (sice
vypada jako dedikovany pro Linear, ale neni v nem problem odsimulovat
prakticky cokoliv az po nelinearni obvody s magnetickymi obvody s hysterezni
smyckou, pekne udelana parametrizace hodnot a mnozstvi toolu, treba monte
carlo). MULTISIM (free verze BLUE od Mousera, velke plus je prave ta
knihovna pro nej - deklarovano, ze tam je vsechno, ale nekdy ty modely za
moc nestoji). A pro nektere (specialni) uziti snad i TINA (free od TI,
celkem mocny support na OpAmp). JM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: Thursday, September 15, 2016 2:55 PM
To: HW-news
Subject: simulátor elektronických obvodů

Zdravím,

chci se zeptat co používáte za simulátor elektronických obvodů a zda vůbec.

Nechci nic sofistikovaného, jen na ověření poměrně jednoduchých a běžných
analogových obvodů, např s OPAMP. Jde mi o to, ověřit zda jsem třeba odpory
vypočítal dobře.

Zkoušel jsem na webu partsim.com. Celkem příjemná práce, ale zaboha nejsem s
to, z toho dostat tranzietní analýzu a to ani z primitivního obvodu typu AC
zdroj + jeden odpor.

Nemusí to být online, ale používám u sebe linux a tam jsem moc variant taky
nenašel.

Díky

Petr