RE: koutový odražeč

Středa Září 7 20:58:00 CEST 2016

Měli jsme na jedněch vozících retroreflexní optická čidla která spolupracovala s odrazkami schopnými tomu paprsku otočit polarizační rovinu. Bylo to kvůli potlačení odrazů od balicích materiálů (fólie). Odrazky byly dost drahé a občas je zákazník roztřískal a hodně se divil, že normální (z mototechny) na to nefungovaly...

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Wednesday, September 07, 2016 3:35 PM
To: HW-news
Subject: Re: koutový odražeč

Svítili jsme na to zcela obyčejnou infra diodou v pulzním režimu s frekvencí asi 20 kHz a střídou > 1:10  .Generovalo se to dvoutranzistorovým multivibrátorem.  Detaily si už nepamatuju.
Přijímač měl fototranzistor a zesilovala se jen střídavá složka 20 kHz dvěma tranzistory a pak byl diodový detektor a spínací tranzistor.
Myslím, že to mělo něco jako AVC a bylo to velmi odolné proti okolnímu osvětlení na sněhu.
Ten návrh vznikl snad už před 30ti lety takže to odpovídalo tehdejší dostupné součástkové základně TESLA.
Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW