Re: OT: Kurvítka vs pračky

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Září 1 12:34:53 CEST 2016

Pokial chcete nieco zverejnit, tak to pokojne zverejnite, aj keby to
malo znamenat drobnu pracu navyse - moze to byt pre Vas vyhodne:
1, Ta praca navyse spojena s - aspon nejakou - dokumentaciou sa moze v
buducnosti hodit aj pre Vas, ked si svoj vytvor chcete opravit/upravit
alebo cerpat inspiraciu do niecoho ineho. Mne sa to mnohokrat hodilo.
2, Ked sa to raz hodi na internet, mate to dostupne kdekolvek - navyse
je mozne ze sa to niekam skopiruje, alebo to aspon zostane v cache
google. To sa moze niekedy hodit v pripade nejakeho tazkeho pruseru.
3, Skutocne to moze posluzit a pomoct niekomu inemu. Kazdy kusok
vedeomosti zdielany "vonku" je uzitocny, aj ked by len pre zopar ludi.
Funguje to aj smerom naspat k Vam.
4, Nehanbite sa. Nikde nie je napisane, ze ta zverejnena podoba musi
mat nejaku striktnu stabnu kulturu. Ta sa hodi vtedy, pokial chcete
alebo predpokladate, ze niekto na tom projekte bude spolupracovat.
Alebo si ju sam najdete a vytvorite casom, Pokial sa len chcete
pochvalit "aha, urobil som toto", tak proste prasknite niekam
(instructables, hackaday.io, alebo nejaky blog) zopar obrazkov,
nacrtkov, nekomentovany kod - cokolvek viac (poznamky, vysvetlivky,
komentare) su len bonus a pritiahnu viac ludi. Aj ja som sa mnohokrat
hladal nejaku informaciu a prehrabaval sa utrzkovitou dokumentaciou s
nekomentovanymi zdrojakmi - ale len preto, ze to bolo lepsie nez
nijaka informacia, ktoru by som nemal, ak by si autor neodtrhol (och,
vela negacii) 15minut casu; za co som mu bol velmi vdacny.

Zvykol som si takmer vsetko hadzat na internet, z tych horeuvedenych
styroch bodov.

Inak, ta samodomo elektronika do pracky je vec, o ktorej som mnohokrat
sam uvazoval, zvlast ked nam chcipla pracka kvoli elektronike - a ako
spravny spotrebitel som samozrejme kupil novu a nepchal peniaze do
"nerentabilnej" opravy; navyse ta pracka je v domacnosti potrebna
takmer denne, ze.
Jedine co ma od toho trochu odraza je dostupnost "mechanickych"
dielov. Aj ked mam vlastnu elektroniku, stale moze prdnut motor,
cerpadla, ventily, alebo len nejake blbe tesnenie alebo hadica -
zvlast na starsej pracke. Su tieto diely dostupne? Riesil ste ich
dostupnost?