EEPROM I2C 24xxx, opotrebeni

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 27 19:10:54 CEST 2016

Hej, su drahe ako prasa ale su urcene presne na tento ucel a mozu sa
oplatit. Hladat u Cypressa je samozrejme za trest, je tazke najst
idiotskejsiu stranku. Tie od Fujitsu (prefix MB85RC) sa zda ze su o nieco
lacnejsie a kupodivu sa daju aj kupit, napr.
http://sk.farnell.com/fujitsu/mb85rc128apnf-g-jne1/fram-128kbit-i2c-sop-8/dp/2429026

A ma to aj suvislost s tym, co uz bolo povedane, t.j. ze pri specifickej
poziadavke je potrebne davat pozor na vyrobcu: ja som FRAM od Ramtronu
pouzil este ako horucu novinku v aplikacii, kde neslo o endurance -
zapisoval som kedy-tedy - ale o rychlost zapisu - klucove bolo, aby sa
zapisalo pri vypadku napajania, a takto sa to dalo vyriesit s nejakym
beznym elytom. Praca s nimi bola uzasna, ten zapis nijako nezdrziava,
netreba sa starat o polling pocas zapisu, atd. Vsetko fungovalo do bodu,
ked sme dali vyrobit vacsie mnozstvo dosiek externej firme - moja poznamka
v BOM ze Ramtron s tromi vykricnikmi im nic nepovedala, dokonca ked sme to
reklamovali, hrdo oznamili ze tie co osadili kupuju na sklad vo velkom
mnozstve a teda vo vynikajucej cene, 10x mensej ako tie co sme
specifikovali... (Odvtedy mam niekde v sacku vacsie mnozstvo odletovanych
obyc 24Cvolakolko :-) )

Tuna to malo tu "vyhodu", ze tie dosky pochopitelne nefungovali ako mali
(lebo zapis bez pollingu) takze sa na to dost rychlo prislo. Ak vsak bude
algoritmus ratat s beznou EEPROM s 1M endurance pri 85stC a 4-byte
granularitou, a niekto osadi "konkurencnu" so 128-byte granularitou a 1M
endurance pri 25stC (lebo "je to to iste a boli lacnejsie"), tak k
prekvapeniu moze dojst po velmi dlhom case...

Mimochodom, upozornujem, ze uz existuju aj 24Cxx na inych nez klasickych EE
technologiach s endurance o niekolko radov mensou nez obvykle (a ano, su
lacnejsie :-) ).

wek