High side mereni proudu, ochrana

Josef Šíp sip na raab.cz
Pondělí Říjen 24 11:16:23 CEST 2016

Co do privodu dat vratne pojistky a za ne shottky diodu/y
http://www.tme.eu/cz/katalog/#id_category=113035&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C32%2C35%2C35%2C36%2C77%2C617%2C743%2C743%2C951&used_params=35%3A2325%2C2326%3B743%3A24995%3B
Dle datasheetu odpor v klidovem stavu odpor jednotky ohmu dle proudu....

J.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Lemur
Sent: Monday, October 24, 2016 11:08 AM
To: HW-news
Subject: High side mereni proudu, ochrana

Ahoj vsem,

Mam tu modul s INA213, katalogove zapojeni, bocnik 2mOhm, meri se do 40A @ 15VDC. Napajeni je samostatne 5V se spolecnou zemi. Problem je v tom, ze zarizeni neni odolne proti prepolovani externiho15V zdroje, ten IC odejde. Coz je v souladu s ds, vstupni napeti -0.3 ... 26.

Snad jsem to popsal pochopielne, proste napajeni obvodu je ok, ale napeti na bocniku muze byt proti spolecne zemi zaporne.
Jak z toho ven?

Zdroj je odolny proti zkratu, takze nejaka schottky do zkratu na privodu by asi pomohla. To reseni si nechavam pokud nenajdu nic elegantnejsiho.
Bojuje se s ubytkama, do serie s privodem nic davat nechci.

ALE
Nemuzu / nechci to resit ochranou na privodu, jde mi o ochraneni samotneho IC, nebo zmenu reseni.

Resistory do vstupu IC ovlivni jeho zisk, takze pripustne jsou v radech ohmu - pokud za ne dam ochrane diody, tak ty odpory zacnou horet. (vejde se mi tam tak 0.6W)

Mate napad na nejakou alternativu?
Nasel jsem dost ruznych IC tohoto typu, ale rozsah vstupniho napeti je podobny.

Diky
L.