Bezpečnost připojení - was: Bezpecnost ESP8266

Zdeněk zdej na atlas.cz
Neděle Říjen 23 15:04:03 CEST 2016

Dovolím si téma zobecnit:

Programuji PLC pro výrobní stroje a linky různého zaměření. Poslední dobou
se často setkávám s požadavkem na připojení se k PLC z PC, tabletu nebo
mobilu. Osobně v tom žádný přínos nevidím a naopak vnímám bezpečnostní
rizika, ale to se některým lidem špatně vysvětluje.
Při podrobnější diskusi dokonce zazněl požadavek na možnost dálkového
spouštění strojů. To už mi přijde úplně proti zdravému rozumu a bezpečnosti
práce...

Když to vezmu po technické stránce, tak přichází v úvahu Wifi nebo BT. U BT
si nejsem jistý spolehlivostí v průmyslovém prostředí. Výrobce PLC ani
nenabízí BT modul.
Z hlediska SW mi přijde uživatelsky přívětivější aplikace než přístup přes
prohlížeč.

Můžete se někdo podělit o zkušenosti s touto tématikou?

Zdeněk